کیبورد چگونه کار می کند

کیبورد چگونه کار می کند

کیبورد چیست و کیبورد چگونه کار می کند

کیبورد کامپیوتر یا صفحه کلید کامپیوتر مجموعه ای از دکمه هایی است که به وسیله اهرم های مکانیکی کار میکنند و به شما این امکان را میدهند که متن دلخواهتان را تایپ کنید. در صفحه کلید کامپیوتر به هر کلید یک کد اسکی خاص اختصاص داده شده است که حرف خاصی را تایپ میکنند البته گاهی ممکن برای برای حرف یا عملکرد خاصی نیاز باشد که دو تا چند دکمه را باهم فشار  دهید. کیبورد چگونه کار می کند

قسمت هایی صفحه کلید از چه تشکیل شده است ؟

برای تبلیغات رایگان از این سایت استفاده کنید

آیا تا به حال به این فکر کردید که کیبورد شما از داخل چگونه است ؟ بیایید دقیق تر به این مسئله نگاه کنیم. شاید باورتان نشود اما بهترین راه تشخیص عملکرد یک دستگاه تکه تکه کردن آن است ، این مورد یک روش عالی برای یادگیری نحوه عملکرد آن ها است ، اما به دلایل زیادی ، بیشتر اوقات می تواند خطرناک و دشوار باشد .

در مورد کیبورد کامپیوتر ، خطر زیادی وجود ندارد ، اما قطعه های کوچکی هم هستند که به راحتی شکسته می شوند ، اگر زمانی که با آن درگیر هستید ، صفحه کلید را رها کنید ، احتمالا چندین ساعت زمان خواهد برد تا قطعه های آن را به هم بچسبانید .

-جنس

بهتر است در ابتدا خودتان یک کلید را از صفحه کلید جدا کنید ، احتمالا با این کار می توانید نحوه عملکرد آن را تشخیص دهید . یک سوراخ کوچک در پایه پلاستیکی وجود دارد . وقتی کلید را فشار می دهید ، نوار از طریق سوراخ به پایین فشار می آورد تا لایه های زیرین را لمس کند .

در داخل سوراخ ، یک تکه کوچک لاستیک وجود دارد که در تصویری که برای شما قرار دادیم قابل دیدن نیست این قطعه حرکت کلید به سمت پایین را متوقف می کند و هنگامی که آن را آزاد می کنیدکیبورد چگونه کار می کند  ، آن را به سمت بالا هل می دهد ، این همان ضربه ای است که فنر به کلید ها وارد می کند .

زیر کیبورد چیست ؟

کافیست پنل پایین کیبورد را بردارید و آن گاه می توانید نحوه عملکرد آن را کاملا ببینید ،احتمالا لایه های تماس پلاستیکی شفاف را ببینید که وظیفه دارند فشار کلید را تشخیص دهند . از طریق همان لایه شفاف می توانید میله های گرد را ببینید که کلید ها را از بالا به پایین می آورند . مستطیل سبز رنگ در بالا شامل سه LED کوچک است که چراغ نشانگر “Caps lock” ، “Numlock” و “Scroll Lock” را فعال می کند . همچنین به کابلی که در امتداد داخلی کیس در بالای صفحه کلید قرار دارد ، توجه کنید که سیگنال های الکتریکی را از صفحه کلید به درگاه USB (PS/2 قدیمی) کامپیوتر شما منتقل می کند .

چگونه کلید ها به پایین فشار داده می شوند ؟

بعد از جدا کردن لایه های تماس الکتریکی می توانید پایین کلید ها و محل فشار دادن آن ها را ببینید .کیبورد چگونه کار می کند  با کمی تعادل انگشت می توانید یک قطعه کوچک لاستیکی را بردارید و نگاه کنید ، در واقع این قطعه کوچک وظیفه بالا و پایین کردن کلید ها را بر عهده دارد .

کیبورد چگونه کار می کند

لایه های تماس چگونه کار می کنند ؟

این بخش جادویی یک کیبورد است ، سه لایه پلاستیکی جدا گانه وجود دارد که با هم کار می کنند تا فشار کلید را تشخیص دهند ، دوتا از آن ها در مسیرهای فلزی که رسانای الکتریکی تولید می کنند ، پوشانده شده و یک لایه عایق میان آن ها همراه با سوراخ هایی دیده می شود .

نقاطی که شما می توانید ببینید ، مکان هایی هستند که کلید های دو لایه رسانا را به هم فشار می دهند . این خطوط اتصالات الکتریکی هستند که به جریان های الکتریکی کوچک اجازه می دهند زمانی که لایه ها  توسط کلیدی از بالا به پایین حرکت می کند به یکدیگر محکم فشار داده شوند .

چگونه همه دکمه ها با هم کار می کنند ؟

هنگامی که یک کلید را فشار می دهید ، لایه های تماس بالا و پایین با هم حرکت می کنند و صفحه کلید سیگنالی به کامپیوتر شما منتقل می کند دقیقا مثل تصویر زیر…

کیبوردهای مدرن کامپیوتر را چه کسی اختراع کرد ؟

کیبورد های کامپیوتر امروزی به دنباله کلید های عجیب QWERTYUIOP خود از ماشین های تایپ دستی در اواخر قرن نوزدهم تکامل یافته اند . آن هیولاهای مکانیکی به جای کلید های نصب شده بر روی یک مدار ، از سیستم پیچیده ی از اهرم ها و فنر ها برای کوبیدن چکش های فلزی پر سرو صدا روی یک ورق کاغذ استفاده می کردند .

ادامه مطلب کیبورد چگونه کار می کند

همان طور که لوازم الکتریکی و الکترونیکی دیگر توسعه یافته اند ، تعداد قطعات متحرک به مرور کاهش یافت ، کیبورد چگونه کار می کند من بعد از نگاه به تاریخچه اختراع کیبورد ، اولین توصیفی که می توانم از صفحه کلید های مدرن ارائه دهم ، ثبت اختراع آمریکا 3,591,749: صفحه کلید مدار چاپی توسط جیمز مارتین کامستاک از شرکت سینگر است که در سال 1969 بایگانی شده است در سال 1971 مارتین این گونه توضیح داده : ساخت آن ارزان است  ، قطعات متحرک کمی امکان اشتباه دارند و اتصال آن به تجهیزات دیگر راحت است (که تعویض آن را در صورت خرابی بسیار ساده می کند)

قبلی
انواع مادر برد گیمینگ
بعد
روشهای جلو گیری از خشک شدن کارتریچ پرینتر جوهر افشان

نظرتان را بنویسید