مادر برد گیمینگ

انواع مادر برد گیمینگ

برندهای برتر خرید مادربرد گیمینگ

انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ 2022 از میان مدل های متنوع و جدید این محصول، کار چندان آسانی به نظر نمی آید. این محصول در قیمت ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود است؛ بنابراین لازم است برای خرید مادربرد گیمینگ  این سخت افزار به فروشگاه های معتبر و نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

در صورت تصمیم به خرید مادربرد گیمینگ 2022، به این نکته توجه کنید که باید سایر اجزای سیستم خود را نیز ارتقا دهید تا بتوانید یک بازی لذت بخش و هیجان انگیز را تجربه نمایید.چند نمونه از برترین برندهای دنیا که توانسته اند با استفاده از فناوری های روز دنیا، بهترین مادربرد گیمینگ 2022 را به بازار عرضه کنند به شرح زیر هستند:

  1. ایسوس
  2. گیگابایت
  3. اینتل
  4. AMD
  • Gigabyte Z690 Aorus Pro یکی از بهترین مادربرد گیمینگ 2022

این مادربرد یکی بهترین خرید مادربرد گیمینگ 2022 در دنیا به شمار می رود. Z690 Aorus Pro دارای سوکت LGA1700 بوده و از پردازنده نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می کند. این مادربرد گیمینگ دارای چهار اسلات رم DDR5 بوده و از حافظه قابل پشتیبانی 128 گیگابایت بهره مند می باشد. اجرای پردازنده های core i5-12600k و core i9 12900k در تنظیمات اورکلاک و استوک باعث می شود تا سیستم، قدرت کافی برای نمایش بازی های شما را داشته باشد.Z690 Aorus Pro با وجود مزایای بی شمار، دارای معایبی نیز می باشد. از معایب این مادربرد این است که فقط از WIFI 6E پشتیبانی کرده و از نور RGB به صورت یکپارچه استفاده می نماید.

مادر برد گیمینگ

  • MSI MEG Z690I Unify

MEG Z690I Unify مجهز به سه عدد سوکت M.2 است.وجود این سوکت ها در کنار پشتیبانی از چهار پورت SATA، این مادربرد را به بهترین خرید مادربرد گیمینگ2022 تبدیل نموده و تا حدودی مشکلات مربوط به ورودی مادربرد را حل کرده است. این مادربرد تولید کمپانی ام اس آی بوده و از پورت Thunderbolt Type-c و wifi 6E پشتیبانی می کند. وجود این ویژگی ها در MEG Z690I Unify باعث می شود تا گزینه خوبی برای تولید قطعات نسل آینده مانند رم DDR5 باشد. تعداد پورت های این مادربرد، 6 عدد است.

  • Asus TUF Z590-Plus WIFI

    خرید مادربرد گیمینگ

در معرفی بهترین مادربرد گیمینگ 2022 باید به TUF Z590-Plus WIFI اشاره کرد. این مدل از تولیدات سری ROG شرکت ایسوس بوده و از برترین مادربرد گیمینگ های تولید شده توسط این برند به شمار می رود. این مادربرد قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل را داشته و از سوکت LGA 1200 بهره مند است. وجود چهار اسلات رم دو کاناله DDR4 در این مادربرد باعث می شود تا بتوانید جدیدترین سخت افزار را روی آن پیاده نموده و سیستم گیمینگ فوق حرفه ای برای خود داشته باشید.

  • Gigabyte X299 Designare 10G

X299 Designare 10G تولید برند گیگابایت بوده و در دسته بهترین خرید مادربرد گیمینگ 2022 قرار می گیرد. مدار این مادربرد به گونه ای طراحی شده است که باعث بهبود عملکرد برق رسانی در سیستم شده است. این ویژگی سبب می شود تا مادربرد بالاترین بهره وری در سیستم را داشته باشد.

X299 Designare 10G مجهز به سوکت LGA 2066 بوده و از پردازنده های core i9 و core i7 پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به تجهیز این سخت افزار با 8 اسلات رم DDR4 که از حافظه 128 گیگابایت پشتیبانی می کند اشاره نمود. در ساختار مادربرد X299 Designare 10G از نسخه جدید USB و همچنین کانکتور Display PORT استفاده شده است. وجود این ساختار باعث برتری و کاربرد حرفه ای این مادربرد می شود.

  • Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi

در معرفی بهترین مادربرد گیمینگ 2022 می توان از ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi نام برد. این مادربرد دارای سیستم قدرتمند خنک کننده می باشد. این ویژگی باعث بهبود عملکرد و سهولت مدیریت پردازنده های AMD Ryzen شده است. این مادربرد دارای چهار اسلات رم دو کاناله از نوع DDR4، پنج اسلات PCLe برای کارت گرافیک و دو عدد سوکت M.2 بوده و از جدیدترین نسخه پورت USB 3.2 پشتیبانی می کند. تمام این ویژگی ها به همراه مناسب بودن قیمت مادربرد گیمینگ، سبب شده است تا ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi در زمره برترین انواع مادربرد گیمینگ 2022 قرار بگیرد.

مادر برد گیمینگ

نکاتی پیش از خرید مادربرد

  • انتخاب سوکت صحیح: هنگام خرید یک پردازنده از سازگاری سوکت پردازنده با سوکت مادربرد خود اطمینان حاصل کنید. جدیدترین پردازنده‌های AMD از سوکت AM4 و پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل از سوکت LGA 1200 استفاده می‌کنند.
  • بوردهای کوچک‌تر برابر است با ویژگی‌ها و شکاف‌های کمتر: معمولا مادربردها در سه سایز اصلی ساخته می‌شوند: Micro-ATX ،ATX و Mini-ITX. مادربردهایی با سایز Micro-ATX و Mini-ITX کوچک‌تر هستند و از شکاف‌های کارت توسعه، ماژول‌های حافظه و کانکتورهای کمتری پشتیبانی می‌کنند.
  • انتخاب مادربردهایی با وای‌فای داخلی و پورت‌های اضافی تنها در صورت نیاز: اگر از اتصال باسیم استفاده می‌کنید پول خود را برای مادربردی با ماژول وای‌فای هدر ندهید. به‌علاوه با انتخاب مادربردی با پشتیبانی از پورت‌های USB 3.1 Gen 2 یا Thunderbolt می‌توانید در آینده نیز روی کامپیوتر خود حساب کنید.

بهترین مادربردهای گیمینگ AMD

پرچم‌دارهای کنونی AMD، چیپست‌های X670/X670E از PCIe 5.0 پشتیبانی می‌کنند، هرچند که تاکنون هیچ کارت گرافیک نسل کنونی وجود ندارد که از پهنای باند دوبرابر شکاف‌های PCIe 4.0 پشتیبانی کند، و همینطور SSDهایی که به PCIe 5.0 نیاز دارند تازه درحال معرفی شدن هستند.

اگر نمی‌خواهید که پول زیادی بابت مادربرد خرج کنید، بهتر است به سراغ مادربردهای B650 بروید که شکاف‌های PCIe 5.0 کمتری دارند، ولی در کل برای استفاده از یک SSD و یک کارت گرافیک قدرتمند کافی هستند. اما توجه کنید که برخی از بردهای B650 حتا از بردهای X670 هم گران‌تر هستند، پس در انتخاب مادربرد خود دقت کنید.

هرچند هم‌اکنون یکی از بهترین انتخاب‌ها، استفاده از پردازنده و مادربردهای AM4 است. شما هنوز می‌توانید عملکرد خیلی خوبی از یک پردازنده AM4 و مادربردهای ارزان B650 بگیرید، ولی آگاه باشید که این پلتفرم دیگر مرده است و شما از قابلیت‌های نسل جدید مانند PCIe 5.0 یا USB4 بی‌بهره خواهید ماند.

قبلی
راهنمای خرید فن سی پی یو
بعد
کیبورد چگونه کار می کند

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید