باکس هارد دیسک

انواع باکس هارد دیسک

باکس هارد دیسک یا قاب هارد چیست؟

باکس هارد دیسک همه کاربران با شکل فیزیکی هارد آشنایی دارند و میدانند برای دسترسی به اطلاعات روی آن نیاز است آنرا به کامپیوتر متصل کنند ، بسیاری از کاربران زمان فروش کامپیوتر یا لپ تاپ خود هارد آنرا جهت جلوگیری از بازیابی اطلاعات یا ریکاوی هارد آن نزد خود نگه میدارند اما میتوانند از آن هارد قدیمی با قرار دادن آن داخل باکس هارد باز هم به شکل یک هارد اکسترنال استفاده کنند و یا درصورتی که شما کامپیوتر خود را ارتقاء داده باشید و مادربرد آن از پورت IDE پشتیبانی نکند و بر روی هارد قدیمی خود اطلاعات مهی داشته باشید راهکار آن استفاده از باکس هارد است و از آن به مانند هارد اکسترنال استفاده نمایید.
باکس هارد های دارای رابط usb 2 و usb 3 میباشد و هارد به سادگی در داخل آن قرار میگیرد و به وسیله یک کابل usb به کامپیوتر و یا لپ تاپ شما متصل خواهد شد و به سادگی میتوانید به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

حتی شما میتوانید در صورتی هارد لپ تاپ خود را ارتقا داده اید باز هم از هارد قدیمی خود به شکل یک هارد اکسترنال زیبا استفاده کنید کافیه آنرا را درون یک باکس هارد قرار دهید و همه جا همراه خود داشته باشید لازم به ذکر است برد داخلی باکس هارد تاثیر زیادی در عمر هارد داخل آن دارد.

مزیت‌های استفاده از باکس هارد دیسک اکسترنال و HDD Enclosure

  • اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی به لپ تاپ و تجهیزات دیجیتال کوچک نظیر ضبط کننده‌های ویدیویی و کنسول‌های بازی.
  • اضافه کردن قابلیت RAID به کامپیوترهایی که فاقد این ویژگی بوده یا فضای کافی برای درایوهای اضافی ندارند.
  • انتقال اطلاعات بین دو کامپیوتر شبکه نشده.
  • اضافه کردن یک منبع پشتیبان گیری قابل حمل با منبع تغذیه جدا از کامپیوتر متصل شده.
  • استفاده از باکس هارد تحت شبکه NAS برای به اشتراک گذاری داده‌ها یا داشتن یک منبع پشتیبان گیری تحت شبکه ارزان.
  • جلوگیری از گرم شدن بیش از حد هارد دیسک حین کار در فضای داخل کیس
  • روشی ساده، ارزان و سریع برای دسترسی به اطلاعات چند هارد دیسک
  • بازیابی اطلاعات از هارد درایو آسیب دیده کامپیوتر، به خصوص زمانی که اتصال هارد به کامپیوتر مشکل باشد.
  • کاهش هزینه ذخیره سازی قابل حمل اطلاعات با استفاده مجدد سخت افزارهای طراحی شده برای استفاده اینترنال

ادامه مطلب

یکی از دغدغه های همیشگی کاربران کامپیوتر حفاظت از اطلاعات ارزشمندشان بوده است. یک فضای امن و مطمئن می تواند این نگرانی‌ها را برطرف ‌کند. این روزها شرکت های زیادی در حوزه‌ طراحی و تولید تجهیزات ذخیره‌سازی فعالیت می‌کنند و محصولات گوناگونی با امکانات، طراحی و قیمت‌‌های مختلف روانه بازار کرده‌اند. به این ترتیب اهمیت لوازم جانبی این محصولات هم بیش از پیش احساس می شود. یکی از این لوازم جانبی باکس هارد ( قاب هارد ) است که امکان استفاده از هاردهای داخلی را به صورت هاردهای قابل حمل فراهم می کند.

انواع باکس هارد دیسک:

انواع مختلفی دارد که از لحاظ کلی به دو نوع باکس هارد ۳٫۵ اینچی و باکس هارد ۲٫۵ اینچی تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی به اندازه هاردها اشاره دارد، هاردهای ۳٫۵ اینچی همان هارد اینترنال کامپیوتر بوده و هارد ۲٫۵ اینچی نیز هارد لپ تاپ (هارد داخل هارد اکسترنال و در مواردی هارد سرور) به شمار می‌آید. با توجه به منسوخ شدن رابط IDE باکس‌های هارد امروزی همگی از رابط SATA پشتیبانی می‌کنند. دو نوع رابط SATA در انواع قاب هارد استفاده می‌شود، SATA II و SATA III، که SATA 2.0 دارای سرعت انتقال ۳٫۰Gbps و SATA 3.0 سرعت ۶٫۰Gbps می‌باشد و البته به نوع هارد مورد استفاده هم سرعت انتقال اطلاعات بستگی دارد.

لازم به ذکر است که در باکس هارد SATA III می‌توان هارد SATA 2.0 و بالعکس، در قاب هارد SATA II می‌توان از هارد SATA 3.0 استفاده کرد، که البته استفاده از هارد SATA III در باکس هارد SATA III سرعت انتقال بیشتری به شما خواهد داد. ویژگی دیگر قاب هارد نوع خروجی آن است که امروزه با توجه به فراگیر شدن و راحت بودن استفاده از USB 3.0، از این رابط/پورت روی آن‌ها استفاده می‌شود. (در نمونه‌های قدیمی پورت USB 2.0، FireWire, eSATA نیز مشاهده می‌شود)

باکس هارد دیسک SSD و هارد 2.5 اینچ اوریکو مدل 2259U3

قاب هارد مدل « 2259U3» محصولی از شرکت «اوریکو» (Orico) است که از بدنه‌ای شفاف و با کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد. این قاب از طریق درگاه سریع USB3.0 به رایانه شما متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات موجود روی حافظه‌های جانبی را با سرعت بالا برای شما انتقال دهد. قاب 2259U3 شرکت اوریکو علاوه‌ برهارد دیسک‌ها از حافظه‌های SSD هم پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از این قاب حافظه کافی است که هارددیسک 2.5 اینچی با ضخامت حداکثر 9.5 میلی‌متری خود را در محل تعبیه شده قرار دهید و به کمک درگاه USB آن را به رایانه خود متصل کنید. در جعبه این محصول تنها شاهد یک کابل USB به طول یک متر و یک آداپتور برق با ولتاژ 5 ولت و شدت جریان عبوری 2 آمپر هستیم. با استفاده از این محصول می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. حتی می‌توان این کار را با حافظه‌های رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌های قدیمی و بدون مصرف هم انجام داد.

باکس هارد دیسک ۳٫۵ اینچ USB 3.0 ساتا ۳ اوریکو:

مدل ۳۵۶۹ اوریکو برای اکسترنال کردن هارد  ۳٫۵ اینچ  تا ظرفیت ۸ ترابایت را قادر میباشد .باکس هارد  USB3.0 از جنس مقاوم PVC ساخته شده و با سرعت ۵ گیگ بر ثانیه انتقال دیتا را به سرانجام میرساند.  تبدیل SATA به USB و یا همان باکس هارد ۳٫۵ اینچی راهی برای استفاده مجدد هارد های بدون استفاده شما میباشد و از پرداخت هزینه بالا برای خریدن هارد اکسترنال جلوگیری میکند.

همچنین اوریکو مدل ۷۶۸۸ با بدنه فلزی با پورت SATA3 مناسب برای اتصال هارد های ساتا ۳٫۵ اینچی به پورت USB3.0نیز میباشد. به هنگام اتصال هارد به داخل باکس هارد اوریکو، محافظ و یا بدنه ی فلزی شکل روی هارد را میپوشاند که هم برای محافظت از هارد و هم برای انتقال گرما بسیار مناسب میباشد. به باکس هارد ۳٫۵ اینچ اوریکو ،تبدیل SATA به USB نیز میگویند.

باکس هارد دیسک تبدیل SSD و هارد USB3.0 اوریکو مدل 2169U3

قاب حافظه اکسترنال مدل «2169U3» محصولی از شرکت «اوریکو» (orico) است که از بدنه‌ای بسیار مقاوم با کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد. این بدنه از جنس فلز و پلاستیک ABS ساخته شده است. این قاب حافظه اکسترنال شرکت اوریکو از طریق درگاه Micro-B به رایانه شما متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات موجود روی حافظه‌های جانبی را با سرعت بالا برای شما انتقال دهد.

درگاه Micro-B این محصول دارای استاندارد USB3.0 است. استانداردی که برای انتقال اطلاعات از طریق درگاه USB3.0 از آن نام برده می‌شود سرعتی معادل 5 گیگابیت برثانیه است. قاب 2169U3 شرکت اوریکو قادر است رابط SSD  و هارد های 2.5 اینچی ساتا تا ضخامت 9.5میلی‌متر را به USB تبدیل کند. برای استفاده از این قاب کافی است حافظه خود را درون آن قرار دهید و به کمک درگاه Micro-B آن را به رایانه خود متصل کنید.

به این ترتیب اتصال سریع و آسان حافظه‌های SSD و هارددیسک  به دستگاه‌های معمول با پورت USB ممکن می‌شود و می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. حتی می‌توان این کار را با حافظه‌های رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌های قدیمی و بدون مصرف هم انجام داد. گفتنی است طراحی خاص و خنک‌کنندگی بالای این محصول بر ارزش خرید آن افزوده است.

مشخصات فیزیکی باکس هارد دیسک

  • ابعاد: 128x83x14 میلی‌متر

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی: جنس بدنه: Metal + ABS
  • ظرفیت قابل پشتیبانی: 2 ترابایت هارد تا اندازه 9.5mm و SSD تا 4TB
  • کنترلر: JMS578
  • پشتیبانی از: هارد های 2.5 اینچی و SSD های ساتا تا ضخامت 9.5mm
  • نوع نصب: نصب با پیچ
  • تامین برق: پورت USB
  • سرعت علمی تا 5Gbps
  • محافظ فلزی ، مجهز به اسفنج های ضربه گیر ، فریم پلاستیک میانی

باکس هارد دیسک ۲٫۵ اینچ SATA با ضخامت ۱۵ میلیمتر:

اگر به تازگی هارد ۲٫۵ اینچی لب تاپ خود را ارتقاء داده اید و هارد دیسک قبلیتان بدون استفاده مانده است به کمک یک قاب هارددیسک ۲٫۵ اینچ می توانید آن را به یک هارد اکسترنال تبدیل کنید. باکس فلزی مستطیلی   یک قاب هارد ۲٫۵ اینچ محصول شرکت ونتو  است که با قرار دادن هارد ۲٫۵ اینچی خود درآن می توانید از هارد خود به عنوان یک هارداکسترنال قدرتمند استفاده کنید.

در قسمت کناری این قاب یک نشانگر LED جهت نمایش فعالیت هارددیسک تعبیه شده است. برای استفاده از این قاب هارد تنها کافی است هارد ۲٫۵ اینچی خود را در قسمت مشخص شده قرار دهید و از هارداکسترنال جدید خود لذت ببرید. همچنین این باکس قابلیت اتصال هارد SSD  را نیز دارد. این باکس بیشتر برای هارد هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده میگردد.

باکس تبدیل SSD و هارد Type-C اوریکو مدل 2169C3

قاب حافظه اکسترنال مدل «2169C3» محصولی از شرکت «اوریکو» (ORICO) است که از بدنه‌ای بسیار مقاوم با کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد. این بدنه از جنس آلیاژ فلز و پلاستیک ABS ساخته شده است. این قاب حافظه اکسترنال شرکت اوریکو از طریق درگاه سریع USB-C به رایانه شما متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات موجود روی حافظه‌های جانبی را با سرعت بالا برای شما انتقال دهد. درگاه USB-C این محصول دارای استاندارد USB3.1 است. استانداردی که برای انتقال اطلاعات از طریق درگاه USB3.1 از آن نام برده می‌شود سرعتی معادل 10 گیگابیت برثانیه است. قاب 2169C3 شرکت اوریکو قادر است رابط SSD و هارد های 2.5 اینچی ساتا تا ضخامت 9.5 میلی‌متر را به USB تبدیل کند.

برای استفاده از این قاب کافی است حافظه خود را درون آن قرار دهید و به کمک درگاه USB-C آن را به رایانه خود متصل کنید. به این ترتیب اتصال سریع و آسان حافظه‌های SSD و هارددیسک  به دستگاه‌های معمول با پورت USB ممکن می‌شود و می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت بالا را خریداری کرده و از این طریق آن‌ها را به هارد اکسترنال تبدیل کنید. حتی می‌توان این کار را با حافظه‌های رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌های قدیمی و بدون مصرف هم انجام داد. گفتنی است این محصول تا ظرفیت 4 ترابایت SSD و 2 ترابایت هارد دیسک را پشتیبانی می‌کند.

باکس هارد دیسک ۳٫۵ اینچی به همراه پورت شبکه:

یکی از ابزار هایی که بوسیله ان میتوان هارد داخل کیس و یا هارد ۳٫۵ اینچی با پورت ساتا را اکسترنال نمود باکس هارد میباشد. باکس پیشنهادی دیجیکو از جنسpvc و مناسب هارد ساتا ۳٫۵ اینچی تا ظرفیت ۴ ترابایت میباشد . این قاب دارای طول ۱۷۱ میلی متری و عرض ۱۳۵ میلی متر و ارتفاع ۵۸ میلی متر میباشد .

دارای درگاه RESET  شدن هارد ، دارای کلید برگشت پذیری USB  ، دارای درگاه USB برای اتصال هارد جانبی و یا فلش مموری به منظور BACK UP  گرفتن و همچنین قابلیت اتصال پرینتر را داراست ، دارای پورت LAN  با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰ برای ارسال هارد اکسترنال شده به داخل شبکه میباشد از اینرو شما میتوانید در یک مکانی که چند سیستم با هم شبکه شده اند و به صورت اشتراکی از اطلاعات هم استفاده میکنند  را بوسیله پورت LAN  باکس هارد به یکی از سیستم ها اتصال نمود و از هارد اکسترنال شده به صورت مشترک در همه ی سیستم ها استفاده نمود.

باکس 2 سینی هارد اوریکو مدل RS200RC3

باکس 2 سینی هارد اوریکو مدل RS200RC3 یک باکس با کیفیت و کارآمد است. این کالا در ابعاد 68×125×214 میلی‌متر  توسط شرکت اوریکو طراحی شده است و به راحتی قابلیت حمل دارد. رنگ روشن این محصول موجب شده است که با بیشتر کامپیوترها و لپ تاپ ها هم‌خوانی داشته باشد. جنس این باکس تبدیل از آلیاژ آلومینیوم است و استفاده از آن به شما حس یک کالای با کیفیت را می‌­دهد. ایم محصول دارای یک دستگیره برای جابه جایی آسانتر است. یک باکس تبدیل باید با دوام و با کیفیت باشد، باکس 2 سینی هارد اوریکو این ویژگی را دارد.

این محصول دارای 2 سینی برای قراردهی هارد است و هر کدام از این سینی‌ها قابلیت گنجایش 10 ترابایت را دارند، در نتیجه شما با خرید این محصول یک باکس با گنجایش 20 ترابایت خواهید داشت. رابط خروجی این کالا USB3.1 Type-C است. استفاده از USB 3.1 موجب افزایش سرعت انتقال اطلاعات گردیده است. فناوری USB3.0 از سال 2010 تا به امروز وارد دنیای کامپیوتر و وسایل دیجیتال شده است. مشخصات نوع USB این مدل توسط اوریکو USB3.1 Gen2 اعلام شده است، این باکس دارای سرعت مطلوبی برای استفاده های شخصی و روزانه است

ادامه مطلب

منبع تغذیه این باکس یک آداپتور 12V و شدت جریان 4 آمپر است. باکس 2 سینی هارد اوریکو مدل RS200RC3 قابلیت گنجایش و پشتیبانی از 20 ترابایت را دارد که با این میزان شما احتیاجی به خرید باکس دیگری نخواهید داشت. یکی از ویژگی‌­های این کالا نصب و راه­ اندازی آسان است. امروزه با تنوع لپ تاپ ها و سیستم عامل‌­ها یک کالایی که به راحتی با تمامی سیستم ها هم‌خوانی داشته باشد بسیار ارزشمند است. این باکس قابلیت راه­‌اندازی بر روی ویندوز، مک و لینوکس را دارد، نحوه نصب و راه‌اندازی این مدل به صورت مکانیکی است و شما به آسانی می‌­توانید از این کالا استفاده کنید.

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد : ۷۲ × ۱۳۷ × ۲۳۲.۳ میلی‌متر

سایر مشخصات

  • مشخصات کلی : جنس: آلیاژ آلومینیوم
  • سرعت انتقال: USB3.1 Gen2 10Gbps
  • رابط خروجی: USB3.1 Type-C
  • ظرفیت هر سینی: ۱۰ ترابایت در هر سینی جمعا ۲۰ ترابایت
  • منبع تغذیه: آداپتور 12V4A
  • نصب و راه اندازی: بصورت مکانیکی
  • مشخصات USB: USB3.1 Gen2
  • حالت Raid با پشتیبانی از: RAID 0, 1, JBOD
  • پشتیبانی از سیستم های ویندوز / مک / لینوکس
قبلی
مدل های مختلف پاور کامپیوتر
بعد
دستگاه برچسب زن

نظرتان را بنویسید